In de mediawereld gaan veranderprocessen samen met veel dynamiek. Bestaande media-organisaties alsmede startups werken aan digitale publicaties. Audio, video en tekst. Vaak data gedreven. Technologische ontwikkelingen en veranderende vragen van publiek vragen om een continu proces van vernieuwing. Techniek, dynamiek, veranderprocessen, cultuur en business rules worden steeds belangrijker.
Blue House Media schrijft op deze website over opgedane kennis in het verleden en biedt de benodigde ondersteuning in audio productie, projectmanagement (interim of projectmatig) maar kan ook eerder in het transitie en veranderproces veel betekenen. Wat zijn de mogelijkheden in de huidige markt? Wat zijn valkuilen? Het begint met het nadenken en formuleren van de juiste strategie.
Wie is de gewenste doelgroep en hoe gaan we daar op targetten door de juiste media in te zetten? Vaak projectmatig maar het begint met de juiste basis. Op een later moment kan dan opgeschaald of aangepast. Gaan we een podcast maken? Of een branded kanaal? Hoe draagt dit bij aan de gewenste merkbeleving. Dat is waar we in kunnen ondersteunen.
Media heeft veel stakeholders: commercie, de overheid, CvdM, VNG, software-leveranciers en niet te vergeten het publiek: luisteraars, kijkers en bezoekers. Maar in de toenemende globalisering ontkomen we niet aan samenwerken om sterk te blijven tegen de enorme techreuzen. Afgelopen jaar zijn er in Nederland daarom ook grote strategische samenwerkingsverbanden ontstaan. Denk aan de samenwerking tussen Mediahuis en RadioCorp maar ook de voorgenomen samenwerking tussen DPG Media en RTL Nederland.
Wij brengen u graag in contact met de juiste partner voor samenwerking en dat mag natuurlijk ook op iets andere schaal zijn als hierboven genoemd. Het kan gaan om de ideale oplossing voor projecten waarbij marketing en audio samen op gaan. Of voor transities van bestaande bedrijven waarbij traditionele media sterker gemaakt worden. Komende jaren zal er naar verwachting een grote wijziging in de streekomroep structuur ontstaan. Bij deze transities biedt Blue House Media haar kennis en expertise aan om stapsgewijs dit proces verder te brengen. De regionale en lokale publieke mediasector staat een grote uitdaging te wachten waarbij veel energie nodig is om dit in goed banen te leiden. De strategie is uitgedacht maar het concretiseren naar de sector in samenwerking met overheid, publieke partners en de bestaande partijen is nu de uitdaging die voor ligt.
Blue House Media biedt in digitale transformatie processen expertise aan op gebied van research & development voor nieuwe experimenten maar legt de focus vooral op het optimaliseren van bestaande business operations processen inclusief de beste match voor medewerkers en met de bijbehorende flexibele technische oplossingen. Het laatste steeds vaker in de vorm van software as a service. Dit om de operationele kosten laag te houden en maximale ruimte voor content-creatie en innovatie te kunnen vrijspelen.