Blue House Media volgt ontwikkelingen in het medialandschap nauwgezet. Software- of hardware matige nieuwe technologische mogelijkheden ontstaan steeds sneller. AI is het toverwoord op dit moment. Maar wat zijn de mogelijkheden?
Publiek van mediamerken verandert continu. De vragen en verwachtingspatronen ook. Mediabedrijven zullen hier hybride op moeten inspelen. dat vraagt veel inspanning op technisch, organisatorisch en menselijk vlak.
Over deze ontwikkelingen en mogelijkheden publiceert Blue House Media regelmatig. Enerzijds op haar sociale platformen LinkedIn en Twitter, op de berichten pagina van deze website maar ook 6 keer per jaar op het blad en digitaal platform AV&Entertainment Magazine.
AV & Entertainment Magazine verschijnt zes maal per jaar en is een toonaangevend, veelzijdig en informatief vakblad voor de multimediale entertainmentbranche. AV & Entertainment Magazine is een vakblad voor professionals binnen de wereld van televisie, radio, broadcast, film, theater, show en evenementen. Het wordt gelezen door onder andere beslissers en beïnvloeders binnen radio, televisie en omroep (nationaal, regionaal én lokaal), tv-, video- en filmproducenten, reclame- en programmamakers, cameramensen, licht- en geluidstechnici, film-, opname en geluidstudio’s, AV-bedrijven, postproducenten, podium- en theatertechnici, theatermanagement, organisatoren en (technisch) producenten van publieksevenementen, productieleiders en technici in show, entertainment en events.
Voor AV & Entertainment Magazine produceerde ik een lang artikel over de toekomst van radio. Voor de allernieuwste indrukwekkende ontwikkelingen op gebied van multimedia radio omgevingen ging ik op bezoek bij 2 grote landelijke commerciele spelers: Mediahuis Radio in Amsterdam en Talpa Network in Hilversum. Bij Mediahuis Radio is een compleet nieuwe omgeving gerealiseerd voor een groot aantal bekende radiostations waaronder 100% NL, Radio Veronica, Sublime en SLAM! Technisch Manager Tim Blankman leidde me rond en vertelde vol trots over de ontwikkelingen in het afgelopen jaar.
Daarnaast volop aandacht voor Radio 538, onderdeel van Talpa Network. Ook daar “next level” radio in een fascinerende nieuwe omgeving. Een verslag van een indrukwekkende showcase van Evers & co. waar Manager PMO Technology Talpa Network, Jaap van de Steeg en Patrick Borst, Manager Broadcast Radio op een vrijdagmiddag vol enthousiasme vertelden over de realisatie van en mogelijkheden in de nieuwe 538 studio.